By Maria Fisch
Read Online or Download The Caprivi Strip (Namibia) during the German colonial period, 1890 to 1914 : (with a chapter on the boundary dispute up to the present) PDF
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Bildung und Wissenschaft seit der Wende: Zur Transformation des ostdeutschen Bildungssystems
1. 1 Zum Thema In den Jahren 1989 und 1990 vollzogen sich in Europa Umbrüche mit welt weiten Folgen. Die friedlichen Revolutionen in den mittelosteuropäischen Staaten, die Auflösung der Warschauer Vertragsorganisation und des sowjeti schen Macht- und Einflußbereiches, der Zerfall der Sowjetunion und nicht zuletzt die Wiedererlangung der deutschen Einheit sind Teile eines Prozesses, der in historischer Perspektive mit dem Ersten Weltkrieg einsetzte und erst 1 durch die genannten Ereignisse einen vorläufigen Abschluß fand .
Einführung in die Probleme der Allgemeinen Psychologie
Excerpt from Einführung in die Probleme der Allgemeinen PsychologieDie anschauliche Wirklichkeit, von welcher die Psychiatrie schauend, beobachtend, scheidend und kombinierend ihren Ausgangspunkt nimmt und zu welcher sie umgestaltend, helfend und heilend auf großen Umwegen zurückkehrt, ist der seelisch-kranke Mensch.
Geschichtschreibung und Geschichtsbewußtsein im hohen Mittelalter
Der Gegenwartsbezug jeder Geschichtsschreibung ist bislang kaum systematisch untersucht worden. Das in diesem Buch behandelte hohe Mittelalter, eine wichtige "Umbruchs- und Krisenzeit" in der Geschichte sowohl des Denkens wie des Handelns innerhalb der Epoche des Mittelalters, eignet sich für einen solchen Ansatz in besonderer Weise: Es battle, was once die gebildeten Schichten anbelangt, unbestritten eine Epoche hohen Geschichtsbewusstseins, die erstmals seit der Spätantike wieder große geschichtstheologische Synthesen, zum Beispiel bei Hugo von St.
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The psychoanalytically oriented critics, on the other hand, insist that Laius has always been lurking in the shadows, that the ancient story is the same one as the one they want to tell. In other words, they want us to believe that Laius never was a tragic hero. There is, in those accounts, no reflection on the specifically modern desire that drives their readings, including a very modern heteronormativity that, rather scandalously, far too often fails to distinguish between pedophilia, pederasty, and homosexuality.
This is the story that shapes all comparisons of Laius and Abraham, but it is not the story Aeschylus tells: Indeed I speak of the ancient transgression, now swift in its retribution. It remains even into the third generation, ever since Laius—in defiance of Apollo who, at his Pythian oracle at the earth’s center, said three times that the king would save his city if he died without offspring. Ever since he, overcome by the thoughtlessness of his longing, fathered his own death, the parricide Oedipus, who sowed his mother’s sacred field, where he was nurtured, and endured a bloody crop.
While Freud reads the oedipal plot as a child’s fantasy of patricide, we might be tempted to consider the plot of the subordinate son who displaces his desire in the interest of the patriarchal family as the Laiusian fantasy par excellence. Why else would you choose the six-year-old to embody the Oedipal force? Isn’t that the most reassuring rival a man could have? Unlike the infant, the young child is no longer allied with the mother’s body whose womb and breasts he had usurped (providing her, at least according to Freud himself, with a phallus he in some regards has stolen from the father), and unlike the young adult, he is socially and materially dependent, physically weak, and sexually insignificant.
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